Zdrowe odżywianie to jedno z najtrudniejszych zadań, jakie mamy do wypełnienia w codziennym dniu. Aby zdrowo żyć, trzeba się zdrowo odżywiać. A my niestety ciągle popełniamy bardzo dużo grzechów dietetycznych. Szczególnie jak wrzucamy podczas zakupów do kosza, ogromne opakowania lodów, chipsów ziemniaczanych. Większość z nas niby wie, że należy unikać nasyconych tłuszczów zwierzęcych i trans kwasów, które obecne są w margarynach twardych i wysoko przetworzonej żywności. Tak naprawdę, niektóre tłuszcze jedno-i wielonienasycone nie tylko są zdrowe, ale mają wręcz dobroczynny wpływ na nasze zdrowie.

Jest bardzo cenna praktyczna rada na ten temat. Jeżeli nie musimy się odchudzać, nie należy martwić się o ilość spożywanego tłuszczu. Należy zadbać o jakość tego tłuszczu i jego rodzaj. Należy jak najczęściej jeść tłuste ryby, dodawać oliwę do sałatek i surówek. Najkorzystniejsze jest spożywanie oleju rzepakowego, soi oraz różnego rodzaju orzechów. Bardzo wartościowe są orzechy laskowe, włoskie, ziemne oraz brazylijskie, korzystne jest także spożywanie pestek ze słonecznika oraz z dyni, ze względu na zawarty w nich błonnik i olej, które są bardzo wartościowe dla zdrowia. Warto też od czasu, do czasu kupić luksusy w postaci kawioru i awokado.

Zdrowe odżywianie

Post navigation